[vc_row swatch=”swatch-progressa” text_shadow=”shadow” inner_shadow=”shadow”][vc_column width=”1/1″][heading header_weight=”bold” header_align=”center” margin_top=”normal-top”]Referenties[/heading][vc_column_text]‘Van werkdruk naar werkplezier’ was precies waar ik naar opzoek was toen ik aan mijn traject bij Astrid begon. We zijn begonnen met het in kaart brengen van taken, doelen en beschikbare tijd. Dat verduidelijkte al heel veel. Maar de grootste eye-opener voor mij was wel inzicht krijgen in mijn eigen drijfveren, kwaliteiten en persoonseigenschappen. Met al deze inzichten is voor mij vooral duidelijk geworden hoe je als persoon interacties met andere personen aangaat en in stand houdt. Maar ook hoe je het anders zou kunnen doen. Door dit traject ben ik erachter gekomen dat ik vooral mijn eigen keuzes moet maken, dat ik zelf verantwoordelijk ben en dat ik ook altijd een keuze heb. Uiteindelijk was mijn keuze om afscheid te nemen van mijn werkgever en op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. Dit was zeker geen gemakkelijke keuze, maar ik ben Astrid erg dankbaar voor de geweldige ondersteuning en hulp die zij mij hierbij geboden heeft! Ik ben ervan overtuigd dat zij mij ontzettend goed op weg heeft geholpen naar een nieuwe toekomst.
I D, Communicatiemanager te Molenhoek[/vc_column_text][vc_column_text]Een coach die veel weet van allerlei handige dingen qua timemanagement en Outlook maar ook praktisch is in haar benadering. Zo heb ik Astrid het afgelopen half jaar leren kennen.
Ik ben als adviseur werkzaam en tevens als leidinggevende van een club van nu 5 mensen. Omdat ik van nature het type ben die alles er wel even bij doet en dus slecht ben in grenzen aangeven, heeft zij mij het afgelopen half jaar met name daarin gecoacht.
Daarbij heeft ze mij geleerd om, met behulp van verschillende tools, mijn workload in kaart te brengen, taken die niet bij mij thuis horen naar de juiste persoon te delegeren en meer overzicht te creëren in mijn eigen taken.
Verder heeft ze mij geholpen om een managementtool te ontwikkelen om op deze wijze het functioneren van mijn afdeling te kunnen monitoren en de juiste benodigde bemensing vast te stellen. Dit heeft bij mij voor meer rust gezorgd en wellicht tot het afwenden van een potentiële burn-out.
Astrid was goed in het stellen van kritische vragen maar probeerde ook steeds met mij mee te denken en te zoeken naar oplossingen.Ik kan haar dus aanbevelen als een goede coach met sterke hands-on mentaliteit.
Patricia ter Haar, Beloningsadviseur bij ONS Accountants en Belastingadviseurs te Elst[/vc_column_text][vc_column_text]Bedankt voor de training “Slimmer werken met Outlook”. Een korte en frisse training, prima presentatie en met interactie. Geen eenrichtingsverkeer.
Wij vonden de training erg nuttig omdat ons internationaal handelsbedrijf continu met email werkt. Zowel de communicatie met klanten en agenten, logistieke partners en onze dochterbedrijven gaat voor 95% per email. Op een gegeven moment merk je dat er meer “structuur” moet komen en vraag je je af hoe je dat kan organiseren. Vooral het aanreiken van die toepassingen vonden we interessant. Het afleren van onze “doe het zelf” oplossingen zullen een uitdaging worden omdat deze gewoonten er inmiddels diep ingesleten zijn. Het naslagwerk met de samenvatting ligt op onze bureaus en wordt regelmatig geraadpleegd!
Koen Manders, directeur Manders Hides te Cuijk[/vc_column_text][vc_column_text]Astrid leert onze mensen Time management. Ze geeft ondermeer invulling aan prioriteiten stellen, efficiënt en zorgvuldig werken, overzicht en inzicht krijgen, realistisch plannen, meer rust en stressverlaging. Naast deze voordelen legt ze nog een ‘verborgen schat’ met betrekking tot de bedrijfsorganisatie bloot. Ze geeft aan hoe de hazen lopen in het bedrijf en waar knelpunten zitten. Dit krijgen wij als extraatje erbij. Helemaal top. Een dubbel leermoment waarbij 1+1 echt 3 is. Chapeau Astrid.
Peter van Houtum – financieel directeur bij Gebr. Janssen te Beugen [/vc_column_text][vc_column_text]Astrid heeft bij Ons Accountants en Belastingadviseurs één van de medewerkers begeleid in het organiseren van werkzaamheden, verdeling van werkzaamheden over collega’s en overzicht krijgen en houden op die werkzaamheden. Astrid heeft die begeleiding naar volle tevredenheid uitgevoerd.
Paul Willemsen, partner bij ONS Accountants & Belastingadviseurs te Elst[/vc_column_text][vc_column_text]Door meerdere overnames zijn er verschillende werkwijzen binnen onze organisatie. Daarbij is het in onze sector een lastige tijd en wordt er veel van onze collega’s gevraagd (diversiteit taken). Astrid heeft ons laten zien hoe we meer uit onze dag kunnen halen als we zelf de regie nemen. Daarnaast heeft ze getoond hoe we Outlook kunnen inzetten om ons beter te ondersteunen in ons praktisch timemanagement.. Naar aanleiding van deze trainingen heb ik een werkwijze geschreven hoe we in de toekomst op een uniforme manier gaan werken. Al met al hebben we stappen gezet en ik wil Astrid graag voor haar professionele inbreng bedanken.
Twan Weemen – Directeur Weemen Drukwerk & Communicatie te Haps[/vc_column_text][vc_column_text]Wij hebben onlangs een training efficiënt werken van Astrid mogen ontvangen. Ik heb Astrid leren kennen als professioneel, betrokken en laagdrempelig. Zij durft daarbij kritisch te zijn en straalt passie voor haar werk uit. De training was praktisch en interactief, erg prettig hierbij was dat er een team en individueel onderdeel was, zodat je zowel gezamenlijke als individuele doelen aan de orde kan laten komen. Kortom, een aanrader!
Lieke Fransen, P&O adviseur Woonzorgcentrum Sint Anna te Boxmeer[/vc_column_text][vc_column_text]Astrid heb ik leren waarderen als een zeer gedreven en kundig timemanager. Astrid is in staat mijn mensen te inspireren om binnen no time de voordelen van timemanagement op te pakken en hun werkwijze hier op aan te passen.
Tom Kokke – Directeur/eigenaar Berko Kompressoren te Wijchen[/vc_column_text][vc_column_text]Toen ik Astrid in Cuijk uitnodigde om maar eens te komen praten over Timemanagement had ik geen idee van de inhoud van de cursus. Tijdens het gesprek werd al snel duidelijk dat we hier te maken hebben met een professional, met passie verteld Astrid over de mogelijkheden en als ik vraag of de cursus in de avonduren gegeven kan worden is dat ook geen probleem.
Als ons managementteam en bedrijfsbureau ’s avonds aansluit zie ik Astrid even onderzoekend rondkijken, kennelijk weet ze al snel wat voor “mensenvlees ze in de kuip” heeft. Zij weet ons ondanks het late tijdstip te boeien met voorbeelden en speelt in op de vragen die gesteld worden, al snel blijkt dat een aantal van ons best goed georganiseerd zijn en in grote lijnen werken volgens de aangegeven methode (ik hoor daar niet bij). Astrid draagt haar enthousiasme snel over en weet ons te prikkelen met voorbeelden en testjes zodat onze aandacht geen moment verslapt, erg knap. Na de eerste les vroeg ik de groep hoe zij het ervaren hadden; de reactie was unaniem positief en iedereen kon direct aan de slag zo werd gemeld.
Nu, enkele maanden later is men nog steeds positief, we wijzen elkaar op de mogelijkheden en vullen onze beschikbare en kostbare tijd zichtbaar beter in, ook de sessie outlookmanagement is goed aangekomen en van de tips die Astrid hierbij gaf wordt dankbaar gebruik gemaakt.
Kortom, blij dat we elkaar ontmoet hebben en van de Progressa-diensten gebruik hebben mogen maken, het was de tijd en het geld dik en dubbel waard. Bedankt!
Ted Langen – Bedrijfsleider Blokland Cold Stores Cuijk BV [/vc_column_text][vc_column_text]Jij hebt blijk gegeven van een bovengemiddelde mate van betrokkenheid bij mij als cursist en hebt daarbij niet willen volstaan met het aanbieden van een ‘standaard’-oplossing, maar absoluut maatwerk willen leveren. Hoewel ik me er van bewust ben dat het gevaar van de ‘automatische piloot’ bij mij op de loer blijft liggen, ben ik er ook van overtuigd dat jij mij een structuur hebt aangeboden die mij in staat moet stellen te voorkomen dat ik weer in die ‘valkuil’ terecht kom, maar dat zal ik dan wel zelf zal moeten ‘bewaken’. Mijn oprechte dank voor jouw inzet en betrokkenheid.
Peter Coppens – senior belastingadviseur bij Countus te Mill[/vc_column_text][vc_column_text]Mede dankzij de begeleiding van Astrid, heb ik weer plezier in mijn werk gekregen. We zijn samen op zoek gegaan naar de persoonlijke doelen en de weg daarnaartoe verkend. Ik heb gemerkt dat ik in de loop van de jaren een aantal ingesleten patronen heb ontwikkeld en kwijt bent geraakt waar ik naar wil streven in mijn werk. Door middel van aansprekende metaforen heb ik nieuwe inzichten verkregen en opnieuw energie gevonden om mijn carrière een boost te geven. Ook door het geven van een aantal praktische tips voor onder andere Outlook (waar ik als ICT-er nog veel van geleerd heb) heb ik mijn werk efficiënter kunnen inrichten; dat geeft overzicht en rust.
Geert Rozeboom, ICT beheerder bij Companen te Arnhem[/vc_column_text][vc_column_text]Eén van onze medewerkers had de afgelopen jaren het plezier in zijn werk wat verloren. Dat leidde tot een toenemende werkdruk maar afnemende prestaties; zaken kwamen niet meer of zeer moeizaam tot een afronding. Astrid heeft betreffende medewerker in een beperkt aantal coaching sessies inzicht kunnen verschaffen (eye-openers) in het feit dat vooral het eigen gedrag en onderliggende keuzes (of juist het niet maken van keuzes) daarvan de oorzaak was. Dit bleek zeer bevrijdend te werken. Met nieuw hervonden enthousiasme is hij, onder begeleiding van Astrid, met een aantal gerichte oefeningen aan de slag gegaan om nieuw gedrag aan te leren. Hij is nu weer in staat hoofd- en bijzaken te scheiden, taken neer te leggen bij wie ze thuishoren en te prioriteren en plannen. Gevolg is dat hij weer met plezier zijn werk doet én af krijgt. Astrid is een prettige en doeltreffende coach. Zij heeft zicht op de organisatiedoelstellingen en weet van daaruit het functioneren van medewerkers, op een geheel eigen motiverende en praktische manier, te verbeteren. Wij bevelen haar daarom van harte aan!
Wynand Hendriks – Directeur bij Companen [/vc_column_text][vc_column_text]Astrid heeft bij ons op kantoor een training Timemanagement verzorgd voor al ons personeel. De cursus was zeer leerzaam en heeft ons op verschillende punten een spiegel voorgehouden. Astrid zet je op een hele positieve en constructieve manier aan het denken: hoe organiseer je je werkzaamheden en waarom doe je dat op die manier? Hoe zou dit beter kunnen, waar valt er winst te behalen? Wat voor soort taken bestaan er en hoe stel je prioriteiten? Omdat we de training met het hele team volgden, is er ook gesproken over mogelijkheden om de onderlinge samenwerking effectiever en efficiënter te laten verlopen. Astrid brengt haar boodschap op een zeer heldere, enthousiaste wijze. Ze gaat in op de grote lijnen maar geeft ook veel praktische tips waar je direct mee aan de slag kunt. Een aanrader voor iedere organisatie!
Suzanne Koehorst, Operationeel manager bij MJFP Financiële planning te Wijchen[/vc_column_text][vc_column_text]Astrid is nu al bijna een jaar mijn betrouwbare sparing partner. Ze is professioneel, laat zien dat ze kennis van zaken heeft, en combineert een kritische blik met een prettige manier van communiceren.
Joyce Zwambag, trainer/adviseur bij Structurelle [/vc_column_text][vc_column_text]Mijn eerste contact met Astrid verliep via de telefoon, een bescheiden vrouw die goed weet wat haar doel is en hier een mooie weg voor heeft uitgestippeld. Als ondernemer moet je inventief en doortastend zijn, dat is haar goed gelukt. Na een korte intake hebben we samen besloten om tijdens een vervolgafspraak de proceslijnen binnen ’t Sfeerhuys door te nemen.
Astrid heeft mij met behulp van een powerpoint diverse processen voorgelegd die binnen grote organisaties gekozen worden. Ik vond het prettig en verhelderend om naar haar te luisteren. Uiteindelijk kwamen we op microniveau uit en na 2 uur wist ik zelf welke processen binnen mijn bedrijf opgepakt moeten worden om resultaat te boeken. Niet groter worden door te groeien, maar de lijnen korter houden, meer communiceren met cijfers en verantwoordelijkheden bij het volledige team neerleggen.
Als ondernemer is het prettig om te kunnen sparren maar ook om in een veilige omgeving je bedrijf bloot te leggen zodat knelpunten vanzelf naar boven komen. Deze omgeving wist Astrid bij mij te creëren. Dank daarvoor.
Dennis Dekkers, eigenaar van ’t Sfeerhuys bij de Looimolen te Nijmegen[/vc_column_text][vc_column_text]Astrid heeft de vaardigheid om in een dynamische omgeving structuur aan te brengen zonder dat het belemmerend gaat werken op de creativiteit en flexibiliteit. Het opzetten van een “vaste” weekplanning geeft houvast en de rust om de lange termijn in het vizier te houden. Prima support en na een paar maanden is het eenvoudig zelf bij te houden. Aanrader voor de creatieveling die structuur nodig heeft om uitdagende doelstellingen te realiseren.
K.B, directeur IT bedrijf[/vc_column_text][vc_column_text]Veel mensen leven in de waan van de dag, en werken de zaken af zoals deze op hun pad komen. Je denkt dat je alles nog onder controle hebt, maar ondertussen groeien het aantal mails en de stapels papier en verlies je het overzicht. Astrid heeft mij een systeem geleerd waarmee ik op een simpele manier de regie houd over de werkzaamheden, zelfs in drukke tijden.
Het resultaat is dat ik nu letterlijk een opgeruimd bureau en een lege inbox heb en dat alle werkzaamheden georganiseerd zijn, zodat ik de rust heb om zaken structureel af te werken. Daardoor kan ik nu meer tijd steken in het nadenken over het verfijnen van onze processen, en heb ik meer tijd over heb om mijn team te coachen.
Dave Oirbons – Service Manager Berko Kompressoren te Wijchen[/vc_column_text][vc_column_text]Astrid Hoogers heeft op mijn verzoek voor twee van onze medewerkers een coaching timemanagement verzorgd. Ze heeft deze training op een dusdanig kundige en prettige wijze uitgevoerd dat de medewerkers meer handvatten hebben om hun werkzaamheden efficiënter te plannen en uit te voeren. Tevens heeft ze een bruikbare analyse gemaakt van de werklast van de medewerkers. Het is hierdoor mogelijk om de werklast beter in overeenstemming te brengen met de beschikbare tijd. Astrid heeft laten zien dat ze ter zaken kundig, snel en met oog voor de menselijke verhoudingen een dergelijke klus kan klaren. Niet onvermeld mag blijven dat ze hierbij het vertrouwen in de voorliggende oplossingen bij zowel de medewerkers als mij, als opdrachtgever heeft weten te bewerkstelligen.
Ton Moors, manager klantzaken woningcorporatie Goed Wonen te Gemert[/vc_column_text][vc_column_text]Toen ik Astrid voor de eerste keer hoorde tijdens een netwerkbijeenkomst dacht ik Hier kan ik nog veel van leren. Inmiddels is Astrid een aantal keren bij mij op kantoor geweest. We hebben samen structuur aangebracht in de kasten, bureau en mailbox en agenda.
Nu is het natuurlijk aan mij om deze structuur vol te houden. Astrid laat je ook helemaal in je waarde ze geeft je handvatten en oplossingen maar ze laat jou bepalen wat je wil. Ik heb onze ochtenden als leerzaam maar ook gezellig ervaren. Astrid nogmaals BEDANKT.
Ilse van den Berg – Geerts, eigenaar Schoonmaakbedrijf Geerts te Sint Anthonis[/vc_column_text][vc_column_text]Dank voor de flexibiliteit en klantvriendelijkheid waarmee je ons hebt geholpen, toen wij plotseling een alternatief voor ons in het water gevallen teamuitje moesten verzinnen.
Je hebt een levendige presentatie over Timemanagement gehouden. Binnenskamers en educatief: vrij van regen maar beslist niet droog!
In een uur tijd heb je ons vele praktische tips gegeven die tot levendige discussie en inzichten en inmiddels tot zichtbare resultaten hebben geleid. Een aanrader. We weten je te vinden voor een volgende keer.
Lucia Boerma en Francis Bruekers, afdeling Welzijn en Leefbaarheid van de gemeente Boxmeer [/vc_column_text][vc_column_text]Computron heeft een Training Time Management gevolgd bij Progressa deze was zeer professioneel, interactief en leerzaam. Astrid heeft bij de meeste van ons de ogen geopend. Astrid: ‘Time flies but you are the pilot’ Een aanrader!
Belangrijkste kwaliteiten: Geweldige resultaten, Waar voor uw geld, Op tijd
Remco van den Brink, directeur Computron te Malden[/vc_column_text][vc_column_text]Astrid Hoogers heeft me in drie dagdelen op prettige en voortvarende wijze, de fijne kneepjes van efficiënt werken bijgebracht. Eerst mijn werkplek op orde, vervolgens een praktijkles ‘mail management’ en tot slot een dagdeel timemanagement. Heerlijk, ik heb weer alle ruimte om te focussen op mijn werk.”
Astrid Peerenboom, directeur/eigenaar De Peerenboom te Mook[/vc_column_text][vc_column_text]Astrid Hoogers leerde ik een aantal maanden geleden kennen toen ze haar nieuwe bedrijf Progressa onder de aandacht wilde brengen. Los van het feit dat ik Astrid heb leren kennen als een heel open, spontaan en aardig mens heeft ze bij SCC Maldensteijn ook nog eens bewezen dat ze “meer dan waar maakt” wat ze aangaf dat ze probeerde te bereiken.
Eens een chaoot, altijd een chaoot, ik geloof dat dat niet meer opgaat voor Astrid haar ‘klant’. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie redelijk sceptisch was maar mijn ongelijk is bewezen. Een wereld van verschil, hoe hij een paar maanden geleden functioneerde en hoe hij nu z’n zaakjes voor elkaar heeft. Wij waren en zijn overigens heel erg blij met onze collega. Op zijn vakgebied heeft hij altijd al TOP gepresteerd, het enige lastige was altijd dat qua planning en organisatie hij er een chaos van maakte.
Wij zijn als team Maldensteijn dan ook heel blij met het resultaat! Want alle collega’s merken dagelijks het verschil, hoeven niet meer de ‘gaten te dichten’ en kunnen er nu gewoon op vertrouwen dat afspraak, afspraak is!
Kortom alle lof voor de aanpak van Astrid en voor het geboekte resultaat. Wij hebben intern wel eens gegrapt: als het Astrid met onze collega lukt, kan ze het bij iedereen!
Ingrid Kloosterman – directeur SCC Maldensteijn te Malden[/vc_column_text][vc_column_text]Astrid heeft in het kader van haar afstuderen MBA Change Management een analyse gemaakt van het Planning & Control proces in de gemeente Mook en Middelaar. Zij heeft het onderzoek op een professionele en accurate wijze uitgevoerd en is op basis van een grondige analyse met zinvolle en uitvoerbare aanbevelingen gekomen. Zij creëerde draagvlak bij alle betrokkenen, zonder afbreuk te doen aan haar onafhankelijkheid.
Theo van der Horst – gemeentesecretaris gemeente Mook en Middelaar[/vc_column_text][vc_column_text]Als zelfstandig tandarts heb ik naast het behandelen van patiënten meer administratie dan mij lief is. Klusjes die ik uitstel waardoor mijn administratie er niet overzichtelijker op wordt. Astrid Hoogers wist snel en efficiënt orde te scheppen in mijn papierchaos. Zij bracht structuur in mijn werkplek aan zodat ik het nu op eenvoudige wijze zelf bij kan houden waardoor ik minder tijd kwijt ben met mijn administratie.
C. R. tandarts te Malden[/vc_column_text][vc_column_text]Ik kwam als theatertechnicus net van de opleiding en heb nooit echt leren plannen en roosters maken, mijn mailbox was een puinhoop en dat gold ook voor mijn agenda.Astrid heeft mij in een korte tijd geleerd dit overzichtelijk te maken, en zo efficiënter te werken. Ik heb hier niet alleen op werk, maar ook in het dagelijks leven veel aan gehad.”
David Westen , theatertechnicus te Maldensteijn te Malden[/vc_column_text][divider background_colour=”” sm_height=”72″ md_height=”72″ lg_height=”72″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][/vc_column][/vc_row]
Referenties2020-04-21T07:27:43+01:00