Bye bye Outlook Taken!
In mijn LinkedIn feed lees ik constant over nieuwe functies en mogelijkheden binnen M365, de ontwikkelingen gaan echt heel snel. Maar soms verdwijnt er ook iets. Binnen enkele maanden, zo staat er op de officiële Microsoft website, zal Outlook Taken verdwijnen.
Natuurlijk wist ik dat het eraan zat te komen. Maar het beeld van je Agenda en dan onderin op die dag een overzicht van je geplande Taken (via Beeld / Takenlijst Vandaag) is al jaren mijn favo weergave. Hier heb je een ideaal beeld van je dag en je kunt er makkelijk je workload in plannen door je taken onderin de agenda toe te voegen of te herplannen. Ik ben ervan overtuigd dat ik hiermee niet de enige ben, menig Outlook gebruiker is net zo’n fan van Taken als ik. Dus dat wordt even afkicken.
Welcome To Do!
Deze opvolger staat al jaren klaar en is de afgelopen periode gefinetuned om het naadloos over te nemen. Ik gebruik deze aoo op mijn telefoon al sinds het nog Wunderlist heette (die heeft Microsoft nl. destijds gekocht) dus nee, dat zal geen grote overgang zijn.
En To Do heeft gelukkig heel veel voordelen. Zo syncht het met Outlook, OneNote en laat het al je gevlagde mails zien. Toegewezen taken uit Planner komen hier ook in terug. Je kunt ook heel makkelijk zelf taken toevoegen, dus taken die niet uit een mail komen. Kortom: To Do biedt je het ideale overzicht over al je taken, zodat jij in staat bent om altijd de juiste prioriteit te stellen.
Tip: duik er binnenkort eens in. Volgend jaar gaat de nieuwe Outlookversie komen en dat wordt echt wel even wennen (heb jij het schuifje al omgezet? Was even schrikken hè). Als je hier vast mee begint heb je al een mooie stap gezet.
In de webversie zie je al hoe To Do integreert met je mail en Agenda – je sleept een mail naar rechts en maakt er een agenda item of taak van. Nu staat het overzicht rechts naast je inbox i.p.v. eronder. Toch even anders, maar het gaat vast wennen 🙂