Snel een bijlage toevoegen aan je mail
Bij de intake van een training kwam de vraag hoe je het makkelijkst een bijlage in een mail toevoegt. Zodat je niet in bestanden hoeft te gaan zoeken. Goeie vraag!
En het antwoord is: in de webversie. Ik kan het niet genoeg benadrukken maar hier zitten erg veel handige functies in. Hoe? Je start een nieuwe mail. Zoals je zult zien staat het er al in beschreven “Typ / om bestanden in te voegen en meer”.
Als je dus / typt toont Outlook je meteen je meest recentste 3 bestanden, dus waar jij net in gewerkt hebt. Maar het wordt nog fijner: je kunt gewoon gaan typen naar de bestandsnaam die je zoekt. Hoeft niet exact de naam te zijn, maar bijv. “factuur” en “klantnaam” werkte bij mij perfect. Outlook haalt feilloos het juiste bestand op.
En als je hem toch niet kunt vinden, dan open je even het juiste bestand want dan weet je dat hij bovenaan als suggestie genoemd zal worden.