Teams + OneNote + Planner = winst!

Teams wordt steeds populairder en dat juich ik toe. Momenteel krijg ik veel aanvragen voor Teams trainingen, dus steeds meer organisaties gaan nu echt samenwerken in Teams. Wat een mooie ontwikkeling!

Teams is the place to be voor het delen van communicatie en het samenwerken in bestanden. Maar wat werken in projecten, afdelingen, evenementen of ad hoc werkverbanden nog fijner maakt is als je ook alle notulen en taken op één plaats hebt staan.

Daarvoor heeft Microsoft nu standaard een tab toegevoegd die Notes heet, dit is een OneNote oftewel een digitaal schrift om alle notulen en overige notities bij elkaar te houden.
Als je nu nog een Planner als tabblad toevoegt (de standaardnaam is Taken maar dit kun je aanpassen) bovenaan jouw kanaal dan heb je ook alle taken van het team op één plaatst verzameld. Alles geïntegreerd, gesynchroniseerd en één compleet overzicht, dat is toch wat je wil!

Deze drie samen zijn wat mij betreft het “golden ticket” voor een goede samenwerking. Gebruik jij het al, en wat is jouw ervaring?