Mailbox snel weer op orde na je vakantie

Als je na je vakantie weer aan je eerste werkdag begint vraag jij je vast ook af; hoeveel mailtjes staan me te wachten  en hoe zal ik die ontplofte mailbox nou eens te lijf gaan? Hieronder een aantal tips die je helpen om snel het overzicht weer terug te krijgen zodat je weer lekker aan de slag kunt.

Het is fijn om eerst je agenda items op orde te hebben. Je kunt hierop sorteren door op de kolom Pictogram te klikken, deze staat meestal links naar je urgentieteken. Zo staan ze allemaal bij elkaar en kun je dit tijwerken.Dat geeft alvast een goed gevoel, toch?

De mails kun je vervolgens het beste weergeven als gesprek, dan staan alle conversaties bij elkaar. Ga hiervoor naar tabblad Beeld en vink Weergeven als gesprek aan. Zorg ervoor dat je ook de Rangschikking (in het lint bij tabblad Beeld) op Datum (gesprekken) hebt staan, anders werkt het niet.

Vervolgens sorteer je de mail op datum: zet de oudste bovenaan, daar ga je vast het snelst doorheen.

En besef: haal de taken uit je mails, begin niet meteen met het beantwoorden van mails want je moet toch eerst weten wat er allemaal speelt. Pas als je het overzicht hebt kun je de juiste prioriteit stellen en beginnen met het beantwoorden/verwerken van de belangrijkste mails.